Stížnost na produkt
Vážený zákazníku,
staráme se o vaše práva, včetně práva podat stížnost. Níže naleznete podrobné informace o naší odpovědnosti za vadu výrobku, který jsme prodali, ao vašich právech souvisejících se stížností na základě zákonné záruky .
Důležité! Nezapomeňte, že pokud byl na produkt rovněž poskytnut záruka , můžete na něj také podat stížnost – v tomto případě však bude adresátem ručitel uvedený v záruce. Záruka také definuje rozsah vašich práv pokaždé. Pamatujte, že výkon práv vyplývajících ze záruky nemá vliv na naši odpovědnost vyplývající ze záruky a že záruka nevylučuje, neomezuje ani pozastavuje vaše práva podle záručních ustanovení za vady prodaného zboží.
Základ a rozsah naší odpovědnosti za vady výrobku v rámci záruky určuje obecně platné právo, zejména ustanovení občanského zákoníku.
Jsme povinni poskytnout produkt bez vad. V rámci záruky jsme odpovědní, pokud je fyzická vada produktu zjištěna do dvou let od data vydání kupujícímu. Důležité! Na základě záruky ručíme za fyzické vady, které existovaly v době, kdy nebezpečí prošlo na kupujícího nebo které bylo způsobeno důvodem spojeným s prodávaným předmětem .
Můžete podat stížnost, například:
• písemně na následující adresu: FODYMSKI SP Z.O.O, ul. Grażyńskiego 40 43-300 Bielsko-Biała;
• v elektronické podobě e-mailem na následující adresu: kontakt@maribella.cz
V popisu reklamace uveďte: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum vady; 2) žádost o způsob uvedení produktu do souladu s kupní smlouvou nebo prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy; a (3) vaše kontaktní údaje – to usnadní a zrychlí zpracování vaší stížnosti. Pamatujte, že požadavky uvedené v předchozí větě jsou pouze doporučení a neovlivňují účinnost podaných stížností bez doporučeného popisu stížnosti.
Při odesílání stížnosti můžete použít náš vzorový formulář stížnosti , není to však povinné.
Základní práva kupujícího v souvislosti se stížností na produkt
U prodejních smluv uzavřených
od 25. prosince 2014.
V tomto případě jsou práva obecně rovnocenná , což znamená, že můžete okamžitě použít první i druhou skupinu práv:
1) Skupina: snížení ceny / vrácení peněz
Pokud má prodaný produkt vadu, můžete učinit prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, pokud neprodleně a bez zbytečných nepříjemností pro vás vadný produkt bezplatně vyměníme za vady nebo odstraníme vadu.
Důležité! Toto omezení se nevztahuje na produkt, který již byl nahrazen nebo opraven námi nebo pokud jsme nesplnili povinnost vyměnit výrobek za produkt bez vad nebo odstranit vadu.
– Pokud je zákazník spotřebitelem, namísto odstranění vady, které jsme navrhli v souladu s výše uvedenými ustanoveními, požádejte o výměnu produktu za jeden bez vad nebo namísto výměny produktu, který požaduje odstranění vady, ledaže by to nebylo možné nebo by vyžadovalo, aby produkt vyhověl kupní smlouvě způsobem, který si zvolíte. nadměrné náklady ve srovnání s námi navrženou metodou.
Důležité! Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je vada zanedbatelná.
2) Skupina: oprava / výměna
Pokud má prodaný produkt vadu, můžete požádat o jeho výměnu za vadu bez odstranění nebo odstranění vady. Můžeme však odmítnout vyhovět vaší žádosti, pokud není možné uvést vadný produkt do souladu se smlouvou způsobem, který si vyberete, nebo pokud by to vyžadovalo nadměrné náklady ve srovnání s druhým možným způsobem, jak je uvést do souladu se smlouvou.
Pamatujte, že zákazník, který uplatňuje záruční práva, je povinen dodat vadný produkt na naše náklady na tuto adresu: ul. Grażyńskiego 40, 43-300 Bielsko-Biała. Pokud by však vzhledem k druhu produktu nebo způsobu jeho instalace bylo jeho dodání příliš obtížné, je zákazník povinen nám výrobek poskytnout v místě, kde se nachází.
Na vaši stížnost odpovíme okamžitě, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího podání. Důležité! Nedostatek odpovědi ve výše uvedené lhůtě znamená, že jsme stížnost považovali za oprávněnou.
Spotřebitel má také možnost použít mimosoudní řešení sporů.
Podrobné informace o možnosti zákazníka, který je spotřebitelem, používat mimosoudní způsoby vyřizování stížností a nápravy, jakož i pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici na webových stránkách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Existuje také kontaktní místo u předsedy Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl nebo písemně: Plac Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varšava.), Jehož úkolem je mimo jiné poskytování pomoci spotřebitelům ve věcech týkajících se mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
Spotřebitel má následující příklady možností využití mimosoudních způsobů vyřizování stížností a nápravy: (1) žádost o urovnání sporu stálému smírčímu spotřebitelskému soudu (další informace naleznete na adrese: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) žádost o mimosoudní řešení sporu u vojevodního inspektora obchodní inspekce (více informací na internetových stránkách inspektora příslušného pro místo podnikání prodávajícího); a (3) pomoc veřejného ochránce práv spotřebitelů nebo sociální organizace, jejichž statutární úkoly zahrnují ochranu spotřebitele (včetně Spotřebitelské federace, Asociace polských spotřebitelů). Poradenství je poskytováno mimo jiné e-mailem atady@dlakonsumentow.pl a na zákaznické lince 801 440 220 (horká linka otevřena v pracovních dnech mezi 8:00 a 18:00, poplatek za připojení podle tarifu operátora).
Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr existuje platforma pro online řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU (platforma pro online řešení sporů). Platforma ODR je interaktivní a mnohojazyčný web s jednotným kontaktním místem pro spotřebitele a podnikatele usilující o mimosoudní urovnání sporu ohledně smluvních závazků vyplývajících ze smlouvy o online prodeji nebo smlouvy o poskytování služeb (více informací na internetových stránkách platformy nebo na webu Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele). : https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
Další stížnosti
Stejně jako výše, můžete také podat stížnost týkající se poskytování elektronických služeb pomocí našeho internetového obchodu (např. Účet nebo objednávkový formulář) a další stížnosti týkající se provozu našeho internetového obchodu.
V popisu stížnosti uveďte (1) informace a okolnosti týkající se předmětu stížnosti, zejména druh a datum nesrovnalostí; (2) Vaše žádost; a (3) kontaktní údaje – to usnadní a zrychlí zpracování stížností. Pamatujte, že požadavky uvedené v předchozí větě jsou pouze doporučení a neovlivňují účinnost podaných stížností bez doporučeného popisu stížnosti.